شماره تماس : 09014413449

    ...

  • ...

  • ...

  • ...

ثبت نام / ورود

جداکننده رشته

mba
21 مرداد 1401
دسته بندی php


سلام دوستان

تابع Explode و Implode در PHP برای کار با رشته ها و آرایه استفاده می شود این تابع یا همون PHP explode () یک رشته را با تقسیم رشته توسط یک جداکننده (جداکننده) معین به آرایه تبدیل می کند.

 

 
;(explode( $delimiter, $string, $limit

 


توضیح متد اکسپلود
به ترتیب
$dellimitr
$string
$limit

جداکننده : ورودی اول =رشته یا کاراکتری که رشته باید در آن جدا شود (مانند فاصله، کاما، دو نقطه و ...)
رشته:ورودی دوم= رشته ای که باید جدا شود
limit: سومی که اختیاری است و فقط به تابع تعداد خانه هایی که قرار است return  شود را تعیین می کند.
اگر محدودیت تنظیم و مثبت باشد، رشته به آرایه ای با حداکثر عناصر Limit $ تقسیم می شود که آخرین عنصر شامل بقیه رشته خواهد بود.
اگر محدودیت منفی باشد، آرایه بازگشتی شامل همه عناصر به جز آخرین خواهد بود
اگر حد صفر باشد 1 در نظر گرفته می شود
نوع بازگشت: تابع explode() آرایه ای از رشته ها را برمی گرداند.

قبل از نسخه php 8، تابع explode() وقتی پارامتر separator/delimiter خالی ارسال می شد، false برمی گشت، اما اکنون، مقادیر را برمیگرداند.
 

 

 

 

 

خروجی

 

 



Array 
(
 [0] => Hello
 [1] => How 
[2] => can 
[3] => we 
[4] => help 
[5] => you ?
 )
 

 

 

 

 قسمت دوم IMPLODE

 

implode() یک تابع داخلی PHP است که یک مقدار رشته ای را با ترکیب عناصر یک آرایه با یک جداکننده تولید می کند. مانند دیگر تابع داخلی PHP، join() عمل می کند. این تابع برای اهداف مختلف در اسکریپت استفاده می شود. به عنوان مثال، هنگامی که ما نیاز داریم که داده های رشته را با فاصله از یک اسکریپت به اسکریپت دیگر منتقل کنیم، آنگاه داده های رشته را می توان با استفاده از تابع داخلی دیگر، explode() به یک آرایه تبدیل کرد، قبل از اینکه داده ها را به اسکریپت دیگر منتقل کرد. داده های رشته اصلی را می توان با استفاده از تابع implode() از آرایه در اسکریپت دوم بازیابی کرد. نحوه استفاده از این تابع در اسکریپت PHP در این آموزش نشان داده شده است.

 

هنگامی که تابع implode() بدون هیچ جداکننده ای استفاده می شود، با ترکیب همه عناصر آرایه $، یک مقدار رشته را برمی گرداند.

string implode (رشته $ چسب، آرایه $ آرایه)

وقتی تابع implode() با هر جداکننده خاصی استفاده می شود، با افزودن جداکننده با هر عنصر آرایه $، مقدار رشته ای را برمی گرداند.

مثال 1: استفاده از تابع implode() بدون جداکننده
اسکریپت زیر روش استفاده از تابع implode() را بدون هیچ گونه جداکننده برای ترکیب مقادیر آرایه نشان می دهد. یک فایل PHP با اسکریپت زیر ایجاد کنید.

یک متغیر آرایه به نام $color با پنج مقدار رشته تعریف شده است. تابع implode() یک رشته را با ترکیب مقادیر آرایه با رشته خالی که بعدا چاپ می شود، برمی گرداند.

 

اگر آرایه ای از عناصر داشته باشیم، می توانیم از تابع implode() استفاده کنیم تا همه آنها را به هم بپیوندیم تا یک رشته تشکیل شود. ما اساساً عناصر آرایه را با یک رشته به هم می پیوندیم. درست مانند تابع join() ، تابع implode() نیز رشته ای را برمی گرداند که از عناصر یک آرایه تشکیل شده است.
string implode(separator,array)

پارامترها: تابع implode() دو پارامتر را می پذیرد که یکی اختیاری و دیگری اجباری است.

     separator: این یک پارامتر اختیاری است و از نوع رشته ای است. مقادیر آرایه برای تشکیل یک رشته به هم می پیوندند و با پارامتر جداکننده ارائه شده در اینجا از هم جدا می شوند. این اختیاری است، اگر ارائه نشود، پیش‌فرض «» است (یعنی یک رشته خالی).
     array: آرایه ای که مقدار آن باید به هم متصل شود تا یک رشته تشکیل شود.

 

';
$join_string=implode(" ", $array_name);
echo $join_string;
?>

 

 

 

خروجی

 

First Name-Middle Name-Last Name
First Name Middle Name Last Name

 

 

 

 

 

php explode-جدا کننده رشته - محمدباقر آیرملو - برنامه نویسی وب - اپلیکیشن اندروید دیجی کالا - سورس برنامه نویسی - سورس دات نت - سورس سی شارپ - سورسphp - وب ریچ - ساخت سایت فروشگاه - دانلود سورس سایت - سایت آیرملو

نظرات

برای ارسال نظر شما باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.