شماره تماس : 09014413449

    ...

  • ...

  • ...

  • ...

ثبت نام / ورود

رتبه بندی 5 زبان برنامه نویسی2021

mba
08 شهریور 1400
دسته بندی php

1. جاوا 

جاوا از اولین انتخاب‌های هر برنامه‌نویسی است. جاوا، زبان برنامه‌نویسی شی‌ءگرا و رویداد محور است و از اصول WORA پیروی می‌کند: یک‌بار بنویس، همه‌جا اجرا کن.

کاربران، همرزمانی زبان جاوا نسبت به پایتون را ترجیح می‌دهند، این زبان در مقایسه با پایتون از کتابخانه بزرگ‌تر و عملکرد بهتری برخوردار است. جاوا در هر برهه زمانی طرفداران پروپاقرصی داشته است.

2-سی 
سی (C) زبانی همه‌منظوره (general-purpose) است که از برنامه ریزی ساختار یافته، دامنه بازگشتی و متغیر واژگانی (recursion and lexical variable scope) پشتیبانی می‌کند.

زبان C چند سکویی (cross platform) است و در بسیاری از پلتفرم‌ها قابل‌استفاده است. واضح بودن زبان C از نکات قابل‌توجه آن است. این زبان امکان دسترسی به سخت‌افزار و داده‌های باینری را فراهم می‌کند.

3. پایتون 
پایتون زبانی پویا و عمومی است که باهدف خوانایی بالای نوشته‌ها برنامه‌ریزی‌شده است تا برنامه نویسان با خطوط کمتر کدنویسی کنند. (در مقایسه با Java و C ++) پایتون از پارادایم‌های برنامه‌نویسی متعددی پشتیبانی می‌کند و کتابخانه استاندارد بزرگی دارد.

برنامه نویسان زبان پایتون را به خاطر syntax واضح (سینتکس: نحوه نوشتن و قرارگیری کلمات و عبارات به‌صورت صحیح)، پشتیبانی خوب از OPP و راه‌های میانبر خوب، استفاده می‌کنند.

۴. ++C
اینزبان همه‌منظوره و شی‌ءگرا است که قابلیت‌های سطح بالا و پایینی دارد. سی++ از زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی مانند C# و جاوا تأثیر گرفته است و درزمینه های متنوعی کاربرد دارد.
زبان برنامه‌نویسی قدرتمند C ++ بر پایه سیستم استاتیک است. (که به برنامه‌نویس اجازه می‌دهد در زمان مشخص ایرادهای بیشتری را پیدا کند.) از دیگر قابلیت‌های C++ می‌توان به قابلیت استفاده از چند سبک برنامه‌نویسی و عملکرد خوب، اشاره کرد.

خودمونی بگم این زبان برای پروژ ه های بزرگ بکار میره وقتتونو تلف نکنید اگر دنبال اهداف بلند مدت هستید میتونید و حتما خواهید توانست مثلا بالای 5 سال زمان صرف کنید

۵. سی شارپ
سی شارپ در چند سال اخیر با استقبال خوبی مواجه شده است و به یک‌زبان برنامه‌نویسی محبوب تبدیل‌شده است. این زبان شیءگرا و از نوع زبان‌های برنامه‌نویسی پروسه‌ای است که شامل زیرشاخه‌های زیادی می‌شود.C#توسط مایکروسافت طراحی‌شده است و زبانی با زیرساخت‌های مشترک است.

 

رنکینگ زبان های برنامه نویسی

نظرات

برای ارسال نظر شما باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.