شماره تماس : 09014413449

    ...

  • ...

  • ...

  • ...

ثبت نام / ورود

معرفی فریمورک لاراول

mba
29 آبان 1400
دسته بندی laravel

لاراول یک فریم ورک قدرتمند PHP است که برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که به یک جعبه ابزار ساده و ظریف برای ایجاد برنامه های کاربردی وب با امکانات کامل نیاز دارند. Laravel توسط Taylor Otwell ساخته شده است. در این اموزش و آموزش های بعدی سعی میکنم از ابتدا تا جاییکه وقت اجازه میده لاراول رو بصورت مفهومی توضیح بدم

پیش نیازها

قبل از اینکه این آموزش را شروع کنید، فرض می کنیم که با HTML، و  PHP آشنا هستید. اگر با هر یک از این مفاهیم تازه کار نیستید پیشنهاد میشود زمانی برای مطالعه این موارد اختصاص دهید .

لاراول یک چارچوب PHP منبع باز است که قوی و قابل درک است. از الگوی طراحی مدل-نما-کنترلر پیروی می کند. لاراول از اجزای موجود فریمورک های مختلف استفاده مجدد می کند که به ایجاد یک برنامه وب کمک می کند. برنامه وب طراحی شده به این ترتیب ساختارمندتر و عملی تر است.

تقریبا میشه mvc را شنبیه لاراول دانست ساختار لاراول دقیقا شبیه mvcهست که میشه که کانفیگ و تنظیمات اتوماتیک به این سیستم افزوده شده است

 

لاراول مجموعه ای غنی از عملکردها را ارائه می دهد که ویژگی های اساسی چارچوب های PHP مانند CodeIgniter، Yii و سایر زبان های برنامه نویسی مانند Ruby on Rails را در خود جای داده است. لاراول دارای مجموعه ای از ویژگی های بسیار غنی است که سرعت توسعه وب را افزایش می دهد.

 

اگر با PHP آشنا هستید، لاراول کار شما را آسان تر می کند. اگر قصد دارید یک وب سایت را از ابتدا توسعه دهید، زمان زیادی را صرفه جویی می کند. علاوه بر این، یک وب سایت ساخته شده در لاراول ایمن است و از برخی حملات وب جلوگیری می کند.

مزایای لاراول

 

زمان قابل توجهی در طراحی برنامه وب صرفه جویی می شود، زیرا لاراول از اجزای دیگر فریمورک در توسعه برنامه وب استفاده مجدد می کند.

 

Composer ابزاری است که شامل تمام وابستگی ها و کتابخانه ها می شود. این امکان را به کاربر می دهد تا با توجه به فریمورک ذکر شده (به عنوان مثال، موارد استفاده شده در نصب لاراول) پروژه ای ایجاد کند. کتابخانه های شخص ثالث را می توان به راحتی با کمک آهنگساز نصب کرد.

تمام وابستگی ها در فایل composer.json که در پوشه منبع قرار می گیرد، ذخیره می شوند.

 

Artisan

رابط خط فرمان مورد استفاده در لاراول Artisan نام دارد. این شامل مجموعه ای از دستورات است که به ساخت یک برنامه وب کمک می کند. این دستورات از فریمورک Symphony گنجانده شده‌اند که در نتیجه ویژگی‌های افزودنی در لاراول افزوده میشود

ویژگی های لاراول

لاراول ویژگی های کلیدی زیر را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب ایده آل برای طراحی برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند

 

مدولار بودن(ماژولار)

لاراول 20 کتابخانه و ماژول داخلی را ارائه می دهد که به بهبود برنامه کمک می کند. هر ماژول با مدیریت وابستگی Composer یکپارچه شده است که به روز رسانی را آسان می کند.

 

آزمایش پذیری

لاراول شامل ویژگی‌ها و کمک‌هایی است که به آزمایش از طریق موارد مختلف کمک می‌کند. این ویژگی به حفظ کد مطابق با الزامات کمک می کند.

 

مسیریابی

لاراول یک رویکرد انعطاف پذیر برای تعریف مسیرها در برنامه وب به کاربر ارائه می دهد. مسیریابی به مقیاس بهتر برنامه کمک می کند و عملکرد آن را افزایش می دهد.

مدیریت پیکربندی

یک برنامه وب طراحی شده در لاراول در محیط های مختلف اجرا می شود، به این معنی که تغییر مداوم در پیکربندی آن وجود خواهد داشت. لاراول یک رویکرد ثابت برای مدیریت پیکربندی به روشی کارآمد ارائه می دهد.

 

Query Builder و ORM

لاراول از یک سازنده پرس و جو استفاده می کند که به پرس و جو در پایگاه داده با استفاده از روش های زنجیره ای مختلف کمک می کند. این نرم افزار ORM (Object Relational Mapper) و اجرای ActiveRecord به نام Eloquent را ارائه می دهد.

 

حالت  ساز

Schema Builder تعاریف پایگاه داده و طرحواره را در کد PHP حفظ می کند. همچنین یک مسیر از تغییرات با توجه به مهاجرت پایگاه داده را حفظ می کند.

 

موتور قالب

لاراول از موتور Blade Template استفاده می‌کند، یک زبان قالب سبک که برای طراحی بلوک‌های سلسله مراتبی و طرح‌بندی با بلوک‌های از پیش تعریف‌شده که شامل محتوای پویا است، استفاده می‌شود.

 

پست الکترونیک

لاراول شامل یک کلاس ایمیل است که به ارسال نامه با محتوای غنی و پیوست ها از برنامه وب کمک می کند.

 

احراز هویت

احراز هویت کاربر یک ویژگی رایج در برنامه های کاربردی وب است. لاراول طراحی احراز هویت را آسان می کند زیرا شامل ویژگی هایی مانند ثبت نام، فراموشی رمز عبور و ارسال یادآوری رمز عبور است.

 

ردیس

لاراول از Redis برای اتصال به یک جلسه موجود و کش همه منظوره استفاده می کند. Redis به طور مستقیم با جلسه تعامل دارد.

صف ها

لاراول شامل خدمات صف مانند ارسال ایمیل به تعداد زیادی از کاربران یا یک کار مشخص شده در Cron است. این صف ها به انجام کارها به روشی ساده تر بدون انتظار برای تکمیل کار قبلی کمک می کنند.

 

رویداد و خط فرمان

لاراول 5.1 شامل Command Bus است که به اجرای دستورات و ارسال رویدادها به روشی ساده کمک می کند. دستورات در لاراول مطابق با چرخه عمر برنامه عمل می کنند.

آموزش برنامه نویسی لاراول,طراحی سایت,طراحی و سفارش وب سایت,ساخت سایت لاراولی,خرید سایت,وبلاگ یا سایت,مقایسه فریمورک هایphp,وب سایت آیرملو,طراح سایت,فریمورک لاراول ,سورس سایت ,قالب سایت,آموزش رایگان طراحی سایت,آموزش پروژه محور طراحی سایت,آموزش پروژه محور لاراول,تعرفه طراحی سایت,قیمت سایت فروشگاهی,اموزش رایگان,دانلود قالب سایت,سورس سی شارپ,https://webrich.ir,webrich.ir,webrich,وب ریچ دات آی آر,google webrich.ir

نظرات

برای ارسال نظر شما باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.