شماره تماس : 09014413449

    ...

  • ...

  • ...

  • ...

ثبت نام / ورود

هدرهای php

mba
24 مرداد 1401
دسته بندی php

نحوه استفاده از تابع هدر PHP

در این آموزش، شما را با استفاده از تابع هدر PHP برای ارسال هدرهای HTTP خام آشنا خواهیم کرد.

می توانید از تابع هدر در PHP برای تنظیم و ارسال هدرهای HTTP به کاربر نهایی استفاده کنید. هدرهای HTTP مفید هستند زیرا به مشتری و سرور اجازه می دهند اطلاعات را با یک درخواست یا پاسخ ارسال کنند. علاوه بر این، می‌توانید از این هدرها برای کنترل حافظه پنهان، تعیین نوع محتوا، تغییر مسیر کاربران و موارد دیگر استفاده کنید.

طیف گسترده ای از هدرهای پشتیبانی شده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، بنابراین اگر قصد دارید در توسعه وب پیشرفت کنید، توصیه می کنم برای یادگیری آنها وقت کافی بگذارید. و عجله در برنامه نویسی یعنی سم

این آموزش شما را از طریق نحو تابع هدر، چند مثال از استفاده از تابع و یک کد خطای رایج مرتبط با استفاده از تابع هدر می‌آورد.

تابع هدر سه پارامتر را می پذیرد، اما تنها پارامتر اول مورد نیاز است.

بسیار مهم است که قبل از ارسال هر خروجی به کاربر نهایی از تابع هدر استفاده کنید. اگر بعد از خروجی از تابع استفاده کنید، احتمالاً با خطا مواجه خواهید شد.

 

header(header, replace, http_response_code)

 

 

سربرگ یا همون هد خودمون جایی است که شما رشته هدر را برای ارسال مشخص می کنید. این پارامتر مورد نیاز است و اگر مشخص نشود با خطا مواجه خواهد شد.

دو هدر ویژه وجود دارد که می توانید با این تابع استفاده کنید. در زیر به سرعت آنها را توضیح خواهم داد.

مورد اول شامل استفاده از هدر است که با HTTP/ شروع می شود. می توانید از این برای تعیین کد وضعیت ارسال استفاده کنید. به عنوان مثال، HTTP/1.1 404 Not Found هنگامی که کاربر صفحه را وارد می کند، صفحه خطای 404 ایجاد می کند.

مورد دوم شامل شروع هدر با آدرس:. پس از آدرس، می توانید URL تغییر مسیر را مشخص کنید. به عنوان مثال، لینک: https://google.com منجر به تغییر مسیر 302 به Google می شود، مگر اینکه کد وضعیت 201 یا 3XX قبلا ارسال شده باشد.

Replace یک پارامتر اختیاری است و اگر مشخص نشده باشد، به طور پیش فرض روی TRUE قرار می گیرد. این نشان می دهد که آیا PHP باید جایگزین هدر شود یا خیر. مشخص کردن FALSE به چندین هدر از یک نوع اجازه می دهد.

http_response_code یک پارامتر اختیاری است و می تواند برای اجبار یک کد پاسخ خاص استفاده شود.

شما می توانید یک کد وضعیت خاص را برای بازگشت به عنوان هدر مشخص کنید. کدهای وضعیت بسیاری وجود دارد که می توانید به مرورگر ارسال کنید. به عنوان مثال، مثال زیر یک کد وضعیت 404 را به مرورگر ارسال می کند. با استفاده از $_SERVER["SERVER_PROTOCOL"]، ما همچنین می توانیم اطمینان حاصل کنیم که از پروتکل صحیح استفاده می شود، برای مثال HTTP/1.0.

 

header($_SERVER["SERVER_PROTOCOL"]." 404 Not Found");

 

 

در این مثال، ما به شما نشان می دهیم که چگونه یک فایل را برای دانلود توسط کاربر مشخص کنید.

 

ابتدا نوع محتوا را که یک فایل پی دی اف است مشخص می کنیم. می توانید انواع محتوای دیگر مانند تصاویر، صدا، متن، ویدئو و سایر برنامه ها را مشخص کنید.

 

بعدآ  از یک هدر Content-Disposition استفاده می کنیم تا نشان دهد فایل باید دانلود شود تا اینکه در مرورگر وب نمایش داده شود. در نهایت در همان هدر نام فایل را مشخص می کنیم که پس از دانلود، نام فایل خواهد بود.

در نهایت، ما از تابع readfile برای خواندن یک فایل و خروجی آن به بافر استفاده می کنیم. پارامتر این تابع باید مکان و نام فایلی باشد که می‌خواهید برای دانلود در دسترس باشد.

کد زیر بسیار ابتدایی است و برای استفاده در وب غیر تمرینی باید تکمیل شود  پس از اجرای کد زیرفایل pdf که داخل تابع readfile قرار دارد بصورت اتومات دانلود میشود البته این فایل باید کنار پروژه باشد و یا ادرس هر فایلی که مد نظر است در داخل تابع وارد شود

 

 

 

هدرها درphp,سورس سایت,وب ریچ,برنامه نویسی,طراحی سایت,سفارش طراحی نرم افزار,سورس رایگان,خرید سایت,تعرفه سایت,آیرملو,هدر سایت,webrich,ayromloo

نظرات

برای ارسال نظر شما باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.